Våra träningspass

Funktionell Balans

Ett pass där vi fokuserar på att balansera kroppens muskulatur. Det är en mix av rörlighetsträning, puls, och styrka. Allt utförs med fokus på bra hållning, korrekt andning och förbättrad kroppskännedom.

Funktionell Styrka

Ett varierande cirkelträningspass med olika stationer. Träning med endast funktionella övningar för hela kroppen. Vi jobbar med bland annat egen kroppsvikt, skivstänger, hantlar, step-upbrädor och pilatesbollar. Roligt, intensivt och fartfyllt pass.

Spinning

Effektivt och roligt konditionspass på cykel där hela kroppen får jobba. Ett pass för alla då du själv reglerar motståndet.

Lunchpass Cirkel

Ett varierande cirkelträningspass med olika stationer. Träning med övningar för hela kroppen där vi jobbar med bland annat egen kroppsvikt, skivstänger, hantlar, step-upbrädor och pilatesbollar. Roligt, intensivt och fartfyllt pass.

Callanetics

Callanetics passar alla åldrar, från nybörjare till mycket vältränade. Det är en skonsam träningsform där man använder sin egen kroppsvikt och kropp som motstånd i övningarna. De mjuka, statiska eller små rörelserna vi utför gör att du får en mycket bra kontroll på vilka muskler som ska användas.

Cirkel i Boxen

Ett intervallpass med övningar i Boxen, på löpband, crosstrainer eller cykel och på matta med eller utan redskap. Varannan övning och cardio. Styrka, kondition och uthållighet blir resultatet.

Löpning

Löpning utomhus i grupp som kan delas upp i kort/lång sträcka eller högt/lägre tempo. På tisdagar är passet inriktat på distansträning och på torsdagar gäller intervallträning. Passar alla.

Artros-pass Höft-Knä

Passet riktar sig till dig som har artros och/eller behöver stärka upp höft och knä.

Ett varierat pass där vi ser till varje individs behov.

A-pass: ledspecifik funktionell träning.

B-pass : Cirkelträning med anpassningsbar svårighetsgrad

Yoga- Body Mind Soul

Grunden är Hathayoga där vi arbetar med yoga på ett hållbart, hälsosamt och holistiskt sätt. Vi har fokus på hur leder och muskler böjs och sträcks i kombination med yogans urgamla läror kring andetagets kraft och medveten närvaro i syfte att lugna sinnet och på sikt skapa mer harmoni.

Det är en lugnare fysiskt pass innehållande bl.a meditation, solhälsningar, stående, sittande och liggande positioner samt en avslutande längre vila, ofta i kombination med ett filosofiskt tema.

Passar både dig som aldrig yogat förut, samt dig som har yogavana.

Yoga- Body Mind Move

Genom en mer fysisk Hathayoga går vi igenom ett gäng sköna yogapositioner inkluderande bl.a solhälsning, stående, sittande och liggande positioner. Passet ger möjlighet till att utmana både styrka, balans och uthållighet i kombination med rörelseträning. Perfekt för dig som både vill ha ett träningspass och jobba på rörligheten! Passet börjar alltid med meditation och avslutas med en skön vila.

Passet passar dig som yogat innan och yogaläraren erbjuder vid behov alternativ på positioner för att du ska kunna anpassa utifrån dina behov och förutsättningar.

Yoga- Body Mind Rest

Body-Mind-Rest är en lugn och fysiskt passiv klass där vi genom en meditationsteknik som heter Yoga Nidra eller yogisk sömn tillåter kroppen vila i djupavslappning medan sinnet är fokuserat. Du guidas genom kroppen i en särskild ordning med målet att kroppen slappnar av och sinnet är vaket. Yoga Nidra ökar må-bra hormonet dopamin i kroppen och på sikt sänker du även stressnivån och förbättrar sömnkvalitén.

Body-Mind-REST passar alla som vill öka sin förmåga till återhämtning och kräver inga förkunskaper. Ta på dig de gosigaste kläderna, annars behöver du ingenting mer än dig själv. Välkommen att våga vila!

Yinyoga

I yinyogan sträcker vi ut kroppens djupare vävnader; bindväv (fascia), ligament, senor och leder; på ett mjukt och stöttande sätt med hjälp av bolster, block och filtar (yogaprops). Vi stannar i yinövningarna något längre i 2-6 min för att utmana kropp och själ på ett enkelt och kraftfullt sätt. 

Cirkelpass

Ett varierande cirkelträningspass med olika stationer. Träning med endast funktionella övningar för hela kroppen. Vi jobbar med bland annat egen kroppsvikt, skivstänger, hantlar, step-upbrädor och pilatesbollar. Roligt, intensivt och fartfyllt pass.

Lunchpass Fredagsmys

Ett varierande gympass med olika stationer. Träning med endast funktionella övningar för hela kroppen. Vi jobbar med bland annat egen kroppsvikt, skivstänger, hantlar, step-upbrädor och pilatesbollar. Roligt, intensivt och fartfyllt pass.

Tabata

Tabata är en högintensiv träning som ökar din kondition, styrka, spänst och smidighet. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång.

Här kan du boka in ett pass direkt online!

Boka nu

Gilla oss på facebook!

Våra öppettider:

Knalleland: Alla dagar 05:00 - 23:00
Stadsparksbadet: se Stadsparksbadet (öppnas i ny flik)

Kontakt:

Telefon: 033-10 82 90

Mail: info@svensonshalsocenter.se

Hitta till oss:

Knalleland: Skaraborgsvägen 35 D 506 30 Borås
Närmaste busshållplats: Albanoliden

Stadsparksbadet: Sven Erikssonsgatan 29
Busshållplats: Söderbro eller Södra Torget