Våra träningspass

BodyBalance

Ett utmärkt pass för dig som vill träna styrka, balans och rörlighet. Rörelserna är anpassade till den moderna människans behov och utförs till följsam musik. Passet är förkoreograferat, vilket gör det lättare för dig att lära dig rörelserna. Du kommer att få en helt ny syn på din kropp, en helt ny längd och styrka samtidigt som du blir av med ev stress och spänningar!  passet varar i 55 min.

3D

Kroppen tränas i alla riktningar. Inte bara framåt och bakåt, utan även i rotationer och i sidled. Allt för att du ska hålla dig skadefri och må bra i din vardag. Upplägget på passet är uppvärmning med dynamisk stretch, pulshöjande block, och styrka med den egna kroppen som redskap. Du kommer upptäcka nya små muskler som du inte visste du har!

Funktionell styrka/Cirkel

Träning med endast funktionella övningar för hela kroppen. Vi jobbar med bland annat egen kroppsvikt, skivstänger, hantlar och handskar. Roligt, intensivt och fartfyllt pass.

Spinning

Effektivt och roligt konditionspass på cykel där hela kroppen får jobba. Ett pass för alla då du själv reglerar motståndet.

Yoga

Kroppsställningar, andningsteknik och medveten djup avslappning leder till att kroppen lär sig fungera optimalt, samtidigt som tankar och känslor kommer under kontroll. Stressreduktion och ökad livskvalitet.

Mage/ rumpa/ lår

MRL är det perfekta passet för dig som under 1h vill träna upp din bålstabilitet (mage och rygg) och benstyrka på ett effektivt sätt.

Tabata

Tabata är en högintensiv träning som ökar din kondition, styrka, spänst och smidighet. Du jobbar under korta tidsintervaller där du maximerar ansträngningen. Passet är intervallbaserat och varierar från gång till gång.

Fysisk balans

Ett pass där vi fokuserar på att balansera kroppens muskulatur. Det är en mix av rörlighetsträning, puls, och styrka. Allt utförs med fokus på bra hållning, korrekt andning och förbättrad kroppskännedom.

Callanetics + annan styrkeform

I skarven mellan 80- och 90-talet undervisade jag under många år minst två pass Callanetics i veckan. Nu ska jag ha sådana pass igen men även blanda in annan styrkeform. Lunchpasset är 45 minuter, så för er som tränat detta innan, kan se att det är ett komprimerat pass.

Därför kommer jag bygga ett välbalanserat pass även om passen kan se lite olika ut. Denna träningsform passar alla åldrar, från nybörjare till mycket vältränade. Det är en skonsam träningsform där man använder sin egen kroppsvikt och kropp som motstånd i övningarna. De mjuka, statiska eller små rörelserna vi utför gör att du får en mycket bra kontroll på vilka muskler som ska användas.

TRX

Med TRX använder man sig av funktionella kroppsövningar. Du tränar styrka, smidighet och kondition. Träningen är rolig och allsidig och du får garanterat resultat. Övningarna utförs med ett TRX- band och bygger på rörelser som aktiverar hela kroppen och inte bara enskilda muskler. Motståndet regleras med hjälp av banden och kroppsvikten. Det är ett perfekt redskap som utmanar din bål stabilitet med tuffa men samtidigt skonsamma rörelser för kroppen. TRX är en träningsform som passar alla!

Här kan du boka in ett pass direkt online!

Boka nu

Öppettider

Alla dagar 05:00 - 23:00

 

Kontakt

Telefon: 033-10 82 90

Mail: info@svensonshalsocenter.se

 

Hitta oss

Skaraborgsvägen 35 D 506 30 Borås

Svensons Hälsocenter

Öppettider
Alla dagar 05-23

tel: 03310 82 90

Välkommen!

Gilla oss på facebook!

Våra öppettider:

Alla dagar 05:00 - 23:00

Kontakt:

Telefon: 033-10 82 90

Mail: info@svensonshalsocenter.se

Hitta oss:

Skaraborgsvägen 35 D 506 30 Borås

Svensons hälsocenter

Öppettider:
Alla dagar 05-23

Kontakta oss:
Tel: 033-108290
Mail: info@svensonshalsocenter.se